ebom| Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca Urząd Gminy Czarny Dunajec portal mapowy
szlak wokół tatr
muzeum pk sk
Adobe Flash - Install
resetpowiększdrukuj

Sukcesy wojewódzkie

2014-06-18 do 2014-07-02 // Oglądano: 1656 // Wstecz
Sukcesy wojewódzkieMamy kolejne sukcesy teatralne o znaczeniu wojewódzkim. Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Czarnym Dunajcu oraz Zespół Teatralny „Bez Nazwy” z Gimnazjum w Załucznem zdobyli trzecie miejsca w swoich kategoriach na XXI Wojewódzkim Przeglądzie – Konkursie „Bliżej Świata”. Nie byłoby może w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że obydwa przedstawienia wystawiane były w języku angielskim.

Wojewódzki Przegląd – Konkurs „Bliżej Świata” zorganizowano już po raz dwudziesty pierwszy w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 im. Jerzego Binczyckiego w Krakowie–Witkowicach. Imprezie patronują miedzy innymi: Wojewoda Małopolski, Prezydent Miasta Krakowa i Małopolski Kurator Oświaty. Stąd konkurencja jest duża – w tym roku w rywalizacji startowało ponad 50 przedstawień teatralnych, a to jest prawie 500 wykonawców. Warunkiem jest oczywiście przygotowanie inscenizacji w wybranym języku obcym, bo założeniem konkursu jest właśnie popularyzacja języków innych nacji. I tak w przypadki Gimnazjum w Załucznem adaptacji na język angielski przedstawienia „Szukając biblioteki” podjęła się nauczycielka tego języka Agnieszka Majerczyk. Całość pod względem scenicznym przygotowała Jadwiga Sajdak, która jest również autorką oryginalnego scenariusza. Szkoła Podstawowa w Czarnym Dunajcu pokazała natomiast „Czerwonego Kapturka” w wersji anglojęzycznej. Występ w ramach zajęć świetlicowych przygotowały z najmłodszymi uczniami Karolina Głowacz i Gabriela Bałek. Potem pozostało tylko jechać do Krakowa i dobrze się zaprezentować. Udało i oba zespoły zdobył trzecie miejsca w swoich kategoriach, co przy tej liczbie startujących jest dużym sukcesem. Dodatkowo jury przyznało jedyną nagrodę indywidualną - otrzymała ją Julia Szymusiak z Gimnazjum w Załucznem. Gratulujemy wysokich miejsc i życzymy dalszych osiągnięć.

Say